نقد و بررسی بازی Red Alert 3

برای دیدن به ادامه ی مطلب بروید

سازنده: EA Los Angeles
ناشر: Electronic Arts
سری: Command & Conquer
موتور: RNA Engine

پلتفرم: PC ,PlayStation 3 ,Xbox 360
تاریخ انتشار: Oct 28, 2008

ژانر: Sci-Fi Real-Time Strategy
مود: Single Player, Multi Player
درجه: Teen

وب سایت: RedAlert3.com


سیستم مورد نیاز:

MINIMUM

OS: Windows XP / Vista (32-Bit)
CPU: XP: 2.0 GHz (Intel Pentium 4; AMD Athlon 2000+; Multiple Cores) / Vista: 2.2 GHz (Intel Pentium 4/AMD Athlon 2200+/Multiple Cores)
RAM: XP/Vista: 1 GB
HDD: Media: 6.0 GB / EA Link: 12.0 GB
DVD Drive: 8 SPEED
Video Card: NVIDIA GeForce 6800, ATI Radeon X1800 or higher end DirectX 9.0c compatible gfx card
Sound Card: DirectX 9.0c compatible (Creative Sound Blaster Audigy cards require a Intel P4 2.6 GHz or similar under Vista, Yamaha Xwave-512 not supported)
Online Multiplayer: 512 Kbps or faster; 2-8 Players
Input: Keyboard, Mouse
Optional: VoIP Headset


داستان: بعد از رویداد Red Alert 2 رهبری روسیه دستگاهی را تحت عنوان سفر در زمان رو آماده میکند تا بتواند تاریخ را عوض کند و روسیه را به قدر جهانی باز گرداند. در همین مدت که این عملیات در حال انجام است و این کشور نیروهای خود را با تکنولوژیهای پیشرفته سامان میبخشد و قصد دارد نبرد دیگری را رقم بزند, در منطقه شرق ابرقدرت جدیدی با استفاده از تکنولوژیهای جدید تحت عنوان امپراطوری خورشید سرخ قصد خودنمایی میکند و جنگ جهانی سوم به دست روسها رقم میخورد.


گروه ها: همانند دو قسمت قبلی باز هم گروه های Allied (ارتش ایالت متحده) و Soviet (ارتش روسیه) در بازی حضور دارند و گروه جدیدی تحت عنوان Empire of the Rising Sun (امپراطوری ژاپن) در این قسمت وجود دارد.


مزایا: مزیتهایی که برای این بازی در نظر گرفته شده شامل:

داستان بازی به صورت Co Op یا Cooperative (همکاری)
استفاده از RNA Engine به روز شده SAGE Engine مورد استفاده در سری The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth ,Command & Conquer: Generals و Command & Conquer 3
بهبود پشتیبانی از DirectX 10 و پردازنده های چند هسته ای
امکان ساخت و ساز ساختمانها در آب برای اولین بار
جمع آوری منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز از میان آب
بازگشت نیروهای قدیمی بازی Red Alert 2 و معرفی نیرو های جدید
صحنه های سینمایی زیبا همانند قسمت قبلی
بازگشت قهرمانان گروه ها با ظاهر و تشکیلات جدید


گیم پلی:

ساخت و ساز, مدیریت منابع, عملکرد دوم نیروها

در Red Alert 3 همانند Red Alert 2 به طور مشترک برای همه گروه ها, با باز شدن MCV مخفف Mobile Construction Vehicle, وسیله نقلیه برای گسترش پایگاه و تبدیل آن به Construction Yard (محوطه ساختمانی) کار آغاز و سپس اجازه ساخت سربازخانه, نیروگاه و دیوار داده می شود. بعد از ساخت نیروگاه, امکان ساخت پالایشگاه و به واسطه آن, بقیه ساختمانهای تولیدی و پشتیبانی وجود خواهد داشت. بیشتر نیروها هم قابل استفاده در خشکی و هم آب هستند و در کنار این موضوع, گسترش پایگاه در دریا هم امکان پذیر است بنابراین نبردهای دریایی نقش بسیار مهم و برجسته را Red Alert 3 دارد. نیروهای MCV علاوه در خشکی این قابلیت را دارند که در آب هم حرکت کرده و اقدام به گسترش پایگاه در دریا کنند. البته به غیر از سربازخانه ها و کارخانه ها و دیوارها تمامی ساختمانها قابل ساخت در آب هستند. همچنین ساخت نیروهای MCV و Ore Collector (جمع کننده سنگ معدن) به طور مشترک و تعداد دیگری از نیروها علاوه بر کارخانه ها از طریق لنگرگاه ها هم وجود دارد.



مدیریت منابع در Red Alert 3 در کل متفاوت از مدیریت منابعی است که در Command & Conquer 3 استفاده شد. در Red Alert 3 جایگاه های ویژه به نام Ore Node در سراسر نقشه پراکنده شده است که محل استخراج سنگ معدن هستند. در مجاورت ساختمان Ore Node, یک ساختمان Ore Refinery قرار می گیرد و یک Ore Collector منابع را جا به جا میکند. در پایان وقتی سنگ معدن به اتمام می رسد باز هم استخراج ادامه دارد با این تفاوت که سنگ معدن به مراتب کمتری استخراج و جا به جا می شود. نمونه این مدیریت منابع را میتوان در بازیهای StarCraft و برای استخراج Gas مشاهده کرد. همچنین مدیریت منابع در دریا هم وجود دارد. به همین منظور جایگاه های Ore Node که دریاها هستند, آنها هم قابل استخراج اند به همان طور که در خشکی عمل می شود.

تمامی نیروها در Red Alert 3 علاوه بر عملکرد اصلی یک عملکرد دوم هم دارند; در بعضی از نیروها عملکرد دوم حالت آنی دارد که بعد از استفاده , یا باید مدت زمانی برای شارژ مجدد عملکرد دوم سپری شود و یا احتیاجی به شارژ نیست, در بعضی از نیروها حالت سویچ شونده دارد یعنی میتواند صورت فعال یا غیر فعال داشته باشته باشد که به ترتیب باعث غیر فعال کردن عملکرد اصلی و فعال کردن آن می شود و یا حالت نشانه گیری دارد که باید مکان یا هدفی را برای انجام عملکرد انتخاب کرد.

سطوح تکنولوژی

برای پیشرفت کردن, سه سطح تکنولوژی وجود دارد که قرار گرفتن در هر سطح باعث باز شدن نیروهای قوی و پیشرفته می شود. فرایند پیشرفت Soviets مانند فرایند پیشرفت همین گروه در Red Alert 2 کار شده است. دو ساختمان برای پیشرفت نقش اساسی دارند; ساخت Super Reactor (راکتور پیشرفته) برای رسیدن به سطح دو و سپس Battle Lab (آزمایشگاه جنگ) برای رسیدن به سطح سه. در صورتی که بعد از ساخت Battle Lab, ساختمان Super Reactor به واسطه فروختن یا نابود شدن موجود نباشد فقط نیروهای سطح دو موجود نخواهند بود. فرایند پیشرفت برای Allies و Empire of the Rising Sun که گروه جدیدیست کمی متفاوت می باشد.



Empire of the Rising Sun برای تربیت و تولید نیروها سطح بعد به واسطه خرید سطح تکنولوژی بعدی از طریق همان ساختمان تولیدی میتوانند پیشرفت کنند, به این مفهوم که اگر بخواهید به نیروهای پیاده نظام سطح بعد در Dojo (سربازخانه) دسترسی پیدا کنید فقط باید همان ساختمان پیشرفت کند. برای رسیدن به سطوح تکنولوژی دوم و سوم Allies باید تکنولوژیهای Heightened Clearance (اجازه بالا) و Maximum Clearance (اجازه حداکثر) خریداری شوند که این تکنولوژیها در ساختمانهای Construction Yard و Command Hub (مرکز فرماندهی) موجود هستند و همچنین در محدوده این ساختمانها, بایستی ساختمانهای تولیدی قرار گرفته باشند. برای مثال برای باز شدن نیروهای سطح دوم در Boot Camp (سربازخانه) باید این ساختمان در محدوده یکی از دو ساختمان اعلام شده باشد و تکنولوژی Heightened Clearance (اجازه بالا) هم از طریق یکی خریداری شود.

برای دانستن اینکه یار مقابل در چه سطح از تکنولوژی میباشد و گروه Soviets باشد, با فرض اینکه نیرویی تولید نشده باشد مشاهده ساختمانهای Super Reactor (راکتور پیشرفته) و Battle Lab (آزمایشگاه جنگ) لازمست ولی در مورد دو گروه دیگر چطور؟ روی ساختمانهای تولیدی Allies و Empire of the Rising Sun چراغهای آبی رنگی تعبیه شده که نشان دهنده سطوح تکنولوژی برای آن ساختمانها هستند. وجود یک لامپ روشن یعنی سطح اول, وجود دو لامپ روشن یعنی سطح دوم و وجود سه لامپ روشن یعنی سطح سوم.

Allies منهای انیشتین, Soviets بازگشت با انتقام برای بار سوم

در Red Alert 3 برای Soviets تعدادی از نیروههای قدیمی و به یاد ماندنی Red Alert 2 حضوری دوباره دارند; Conscript نیروهای پیاده نظام اصلی مجهز به مسلسل که در عملکرد دوم امکان پرتاب کوکتل مولوتوف را دارند, Flak Trooper نیروهای پیاده مجهز به توپ که در عملکرد دوم توانایی پرتاب مین را دارند, Tesla Trooper نیروهای پیاده نظام مجهز به تسلا, نیروهای زرهی کوچک رباتیک Terror Drone, تانکهای غول پیکر Apocalypse که در عملکرد دوم بوسیله نیروی مغناطیس امکان جذب نیروهای زرهی به سمت خود و نابود کردن آنها بوسیله آسیاب تعبیه شده را دارند, کشتی بزرگ مجهز به موشک Dreadnaught و بالن های بمب افکن Kirov. برای Allies هم; سگها, دلفین ها, جاسوسان, نیروهای نفر بر Multigunner IFV, تانکهای Mirage که عملکرد دوم نامرئی کردن نیروهای مجاور را دارند,Assault Destroyer یا ناو شکن ها با توانایی تردد در خشکی که در عملکرد دوم امکان ایجاد حباب دفاعی را دارند و Aircraft Carrier یا ناوهای هواپیما بر که در عملکرد دوم امکان پرتاب موشک EMP را دارند و برای مدت زمان کوتاهی نیروی برق ساختمانها و وسائل مکانیکی را غیر فعال می کند.



Soviets و Allies علاوه بر داشتن تکنولوژی و نیروهای قدیمی از تکنولوژی و نیروهای جدید هم بهره می برند. از نیروهای جدید Soviets میتوان به War Bear خرسهای جنگی ,Stingrays قایق های تسلا که قابلیت تردد در خشکی را دارند و جایگزین تانکهای تسلا هستند,Sickles تانکهای عنکبوت مانند ضد نفر به نام که توانایی پرش از ارتفاعات را دارند و نیروهای نفر بر خاکی و آبی به نام Bullfrog که از طریق توپ سوار شده بر روی این وسیله, نفرات به صورت پرتاب پیاده می شوند! اشاره کرد. همچنین از نیروهای جدید Allies میتوان به Cryocopter که یک هلی کوپتر بی دفاع ست و مجهز به قابلیت یخ زدن و همچنین کوچک کردن اشیاست!, نیروی توپخانه Athena Cannon که قابلیت ایجاد حباب دفاعی با مدت زمان محدود به منظور محافظت از نیروهای مجاور را دارد, قایقهای ضد هوایی با نام Hydrofoil که در عملکرد دوم در اسلحه نیروهای زرهی و دریایی اختلال ایجاد کرده و آنرا غیر فعال می کند, اشاره داشت. لازم به توضیح است که Allies تکنولوژی Prism (منشور) را از بابت اسمی و نه عملی در اختیار ندارند. در داستان Red Alert 3, تکنولوژی Prism توسط دانشمند دیگری کشف شده و Spectrum نام دارد. همچنین Soviets تکنولوژی Nuclear (هسته ای) را در اختیار ندارند. نبود این تکنولوژی ها در Red Alert 3 به خاطر بازگشت زمان به عقب, مرگ انیشتین (فرضی) و تغییر زمان کنونی رقم خورده است.

Empire of the Rising Sun تهدید جدید

گروه جدید Empire of the Rising Sun مجهز به تکنولوژیهای فوق العاده ای هستند و از رباتهای پیشرفته بهره می برند. برعکس Soviets و Allies این گروه, ساختمان فرودگاه در اختیار ندارد چون از نیروهای Transformer یا تبدیل شونده استفاده می کند. دو نیروی زرهی تبدیل شونده از طریق Mecha Bay (کارخانه) و یک نیروی دریایی تبدیل شونده از طریق Imperial Docks (لنگرگاه) قابل ساخت است. نیروهای تبدیل شونده شامل Jet Tengu / Mecha Tengu که در وهله اول یک جت ضد هوایی و دوم یک ربات ضد نفر, Striker-VX / Chopper-VX که در وهله اول یک ربات ضد هوایی و دوم یک هلیکوپتر ضد زرهی و Sea-Wing / Sky-Wing که در وهله اول یک زیر دریایی ضد هوایی و دوم یک بمب افکن است, می باشد.

این گروه از نیروهای یورشگر هم استفاده می کند. نیروی King Oni که یک ربات غول پیکر است و نیروی Shogun Battle Ship که یک کشتی جنگیست, در عملکرد دوم همانند یک گاو خشمگین قابلیت درهم شکستن نیروها در طی مسیر یورش را دارند! نیروهایی که در عملکرد دوم حالت فداشونده و انفجاری دارند هم در اختیار این گروه می باشد که می توان به نیروی Burst Drone که یک ربات سنجاقک مانند کوچک جستجو گر و نیروی دیگر Yari Mini Sub که یک زیر دریایی ضد آب می باشد, اشاره داشت.

تنها تانک اصلی در این بازی که میتواند در آب حرکت کند تانک این گروه یعنی Tsunami می باشد که در عملکرد دوم زره تانک تقویت می شود. Naginata Cruiser رزم ناو های این گروه می باشند که مجهز به اژدر بوده و برای نابودی نیروهای دریایی و ساختمانهای آب کاربرد دارند. در عملکرد دوم هم رزم ناو امکان پرتاب پنج اژدر را با هم دارد که به صورت باز شونده رها می شوند.



نیروهای پیاده اصلی و ضد نفر این گروه Imperial Warrior نام دارند که در عملکرد دوم سرعت حرکت سریعتری داشته و با شمشیر نیروهای پیاده را نابود می کنند. Tank Buster, نیروهای پیاده ضد زرهی هستند که به واسطه داشتن کلاه خاص شان در عملکرد دوم می توانند حفره ایجاد کرده و در زمین ناپدید شوند. البته در این حالت میتوان دستور حمله داد که بعد از انجام وظیفه باز هم ناپدید خواهند شد. برای نابود کردن نیروهای زرهی و ساختمانها, نیروی پیاده پروازی مجهز به راکت Rocket Angel به کار می آید که امکان شلیک به نیروهای هوایی را هم دارد و در عملکرد دوم یک نیرو را می تواند فقط ساکن نگه دارد. نیروهای Shinobi هم آدمکشانی هستند که مانند جاسوس عمل می کنند و در عملکرد دوم با کمک بمب دود زا در مواقع اضطراری فرار می کنند.

مهندسین, کماندوها

تمامی مهندسین, مثل سابق و به طور مشترک توانایی تعمیر ساختمانهای خودی و تسخیر ساختمانهای بی طرف و دشمن را دارند ولی این توانایی را دارند که در آب هم انجام وظیفه کنند. مهندسین در عملکرد دوم به طور کامل متفاوتی عمل می کنند; مهندس Soviets که مسلح به یک هفت تیر می باشد, در عملکرد دوم توانایی ساخت سنگر را دارد که میتواند 5 نفر را در خود جای دهد, مهندس Allies در عملکرد دوم نقش یک بهیار را ایفا و نیروهای پیاده نظام اطراف خود را مداوا می کند, مهندس Empire of the Rising Sun که ظاهری شبیه دانشمند دارد و به طرز بامزه ای حرکت می کند! در عملکرد دوم برای مدت زمان کوتاهی با سرعت می دود و سپس برای تجدید نفس کمی می ایستد.

هر گروه از یک کماندو بهره میبرد که همگی آنها موئنث و بسیار پرقدرت هستند, آنها با نماد گروهشان که در زیر پای هر کدام قرار گرفته در نقشه به راحتی متمایز هستند و امکان حرکت در آب را دارند; برای Allies کماندوی قدیمی و همیشگی یعنی Tanya که تنها تفاوت آن در ظاهر موهای کاملا بلوند آن می باشد حضور دارد. Tanya همچنان مجهز به دو کلت بوده که خیلی سریع می تواند نیروهای پیاده را قلع و قمع کند و دوباره بمب های C4 خود را در اختیار دارد که علاوه بر نابود کردن ساختمانها این امکان جدید را دارد که وسایل نقلیه را هم نابود کند. در عملکرد دوم او توانایی بازگشت زمان را دارد که به صورت برگشتن به چند قدم عقب تر عمل می کند. کماندوی Soviets که در روی باکس شات بازی عکس او دیده می شود Natasha نام دارد. او یک تک تیرانداز است که از فاصله دور نیروهای پیاده را نابود می کند و برای نابود کردن وسایل نقلیه و ساختمانها شبیه به کماندوی قبلی Soviets در Red Alert 2 یعنی Boris عمل کرده و درخواست بمباران هوایی می کند. Natasha در عملکرد دوم, شبیه به عملکرد ویژه Jarmen Kell در Command & Conquer: Generals عمل می کند یعنی راننده وسایل نقلیه دشمن را می کشد که وسیله به صورت بی طرف درآمده و توسط یکی از نیروهای پیاده قابل تسخیر است. کماندوی Empire of the Rising Sun با ظاهری بچه مدرسه گونه, Yuriko Omega نام دارد. او به وسیله قدرت های ذهنی (تسخیر فکر خیر) این امکان را دارد که نیروها را از زمین بلند کرده و در هوا خرد کند. او همچنین با همین روش ساختمانها را از داخل نابود می کند. در عملکرد دوم تمامی نیروهای دشمن اطراف این کماندو به وسلیه پرتاب موج ذهنی فورا نابود می شوند.

ابر سلاح ها, قدرت ها

SuperWeapons (ابر سلاح ها) در Red Alert 3 وجود دارند و برای هر گروه 2 ابر سلاح در نظر گرفته شده. برای Soviets ابر سلاح اصلی Vacuum Imploder جایگزین Nuclear Silo شده است و به صورت جذب کردن نیروها در مرکز برخورد و سپس انفجار بزرگ عمل می کند. همچنین ابر سلاح فرعی و قدیمی Iron Curtain برای ایجاد پوشش ضد ضربه (شکست ناپذیر) در نیروها و ساختمانها به مدت زمان محدود بکار می رود. برای Allies ابر سلاح اصلی Proton Collider جایگزین Weather Machine شده است و به صورت برخورد اشعه های پروتونی عمل می کند. همچنین ابر سلاح فرعی و قدیمی Chronosphere برای تله پورت نیروها به کار می رود. برای Empire of the Rising Sun ابر سلاح اصلی Psionic Decimator به صورت ایجاد طوفان یونی عمل میکند. همچنین برای این گروه ابر سلاح فرعی Nanoswarm Core برای ایجاد مانعی رسوخ ناپذیر در شکل نیمکره ایی بزرگ برای محافظت از تمامی نیروها و ساختمانها به کار می رود.



هر گروه در کنار ابر سلاح ها, قدرت هایی در اختیار دارد که نه عدد هستند و از این موارد سه قدرت, ویژه هستند که در سه سطح پیشرفت می کنند. Soviets این سه قدرت ویژه را در اختیار دارند; قدرت Orbital Debris (سقوط ماهواره) که ماهواره از مدار خارج شده و به محل تعیین شده برخورد می کند. قدرت Magnetic Satellite (ماهواره مغناطیسی) که یک ماهواره از مدار, پرتو مغناطیسی روشن می کند و نیروهای زرهی را به اسمان می کشد! و قدرت Desolator Airstrike (بمباران شیمیائی) که هواپیما مناطق تعیین شده را با موارد شیمیائی آلوده می کنند و برای نیروهای پیاده کاربرد دارد. برای Allies این سه قدرت ویژه موجود می باشد; قدرت Time Bomb (بمب زمان) که بمب به واسطه تکنولوژی Chrono (انتقال اشیا بدون طی کردن مسافت) در هر نقطه از نقشه که روشن باشد قرار می گیرد و بعد از 20 ثانیه منفجر می شود. قدرت Cryoshot (انجماد) که نیروها به واسطه برخورد پرتو انجماد در شعاع مشخص شده یخ می بندند و در این زمان بسیار شکننده هستند و قدرت Chrono Rift (شکاف انتقال) که هر چیزی در ناحیه تعیین شده ناپدید و پس از مدتی ظاهر می شود. البته نیروها در زمان ناپدید شدن نه حرکت و حمله ای دارند و نه صدمه می بینند. و در پایان Empire of the Rising Sun دارای این سه قدرت ویژه هستند; قدرت Final Squadron (اسکادران) که نیروهای Burst Drone پرواز کنان به ناحیه تعیین شده رسیده و منفجر می شوند. قدرت Emperor's Rage (خشم امپراتور) که تمام نیروهای خودی در شعاع تعیین شده سرعت حرکت آهسته و حمله و زره بیشتر دارند و قدرت Balloon Bombs (بمب های بالونی) که بمبهای بالونی رها شده و به آهستگی به زمین برخورد می کنند. البته زمانی که در آسمان هستند میتوان محل برخورد بالون را تغییر داد و آنها را در یک نقطه متمکز کرد.

بازیگران و شخصیتها:



Soviets

Gina Carano ... با نام Crush در American Gladiators ... در نقش Natasha Volkova, کماندوی شوروی
Tim Curry ... بازیگر Rocky Horror Picture Show ,The Hunt for Red October ... در نقش رهبر شوروی
Peter Stormare ... بازیگر Prison Break ,Armageddon ... در نقش دانشمند روسی
Andrew Divoff ... بازیگر LOST ... در نقش سرباز روسی
Ivana Milicevic ... بازیگر Casino Royale ... در نقش افسر ارتباطات روسی

Allies

Jenny McCarthy ... بازیگر Scream 3 ... در نقش Tanya Adams, کماندوی متحدین
Gemma Atkinson ... بازیگر Hollyoaks ... در نقش Eva McKenna, ستوان متحدین
J.K. Simmons ... بازیگر Spider-Man ,Juno ... در نقش Howard T. Ackerman, رئیس جمهور ایالات متحده
Jonathan Pryce ... بازیگر Pirates of the Caribbean ... در نقش ژنرال متحدین
Randy Couture ... قهرمان سنگین وزن UFC ... در نقش سرباز متحدین
Autumn Reeser ... بازیگر The OC

Empire of the Rising Sun

Lisa Tamashiro ... بازیگر Days of Our Lives ... در نقش Yuriko Omega, کماندوی ژاپنی
Kelly Hu ... بازیگر X2 ,The Scorpion King ... در نقش افسر ژاپنی
George Takei ... بازیگر Star Trek ,Heroes ... در نقش رهبر امپراطوری خورشید طالع


تریلرهای بازی: عملیات گروه ها و بازیگران


Soviet Campaign Trailer | Size: 13.4MB
http://www.gametrailers.com/download/41963/t_cncra3_sovietc.mov


Allies Campaign Trailer | Size: 9.4MB

http://www.gametrailers.com/download/41952/t_cncra3_alliesc.mov


Empire of the Rising Sun Campaign Trailer | Size: 12.8MB

http://www.gametrailers.com/download/41958/t_cncra3_empirersc.mov


Talent Announcement Trailer | Size: 18.88MB

http://www.gametrailers.com/download/38591/t_redalert3_leipzig_talent_announce.mov

منبع:

RedAlert3.com
CommandandConquer.F i l e F r o n t.com/info/RA3_index
GameReplays.org/RedAlert3
Gamespot.com/PC/Strategy/RedAlert3
GameTrailers.com/Game/6194.html